Roadtrip: Chorvátske pobrežie – TRASA

Naša trasa po chorvátskom pobreží, ktorú berte prosím orientačne, pre predstavu a náčrt. Pretože plánovať do bodky sa nikdy až tak neoplatí, určite skúste aj improvizovať ako my. Naopak dúfam, že oceníte pár praktických tipov, hlavne čo sa týka hľadania ubytovania na mieste, my by sme ich vtedy dosť ocenili 🙂

Deň 1: SK → HR

Prvý deň sme cestovali cez Maďarsko až do Chorvátska, kde sme dorazili večer, do kempu Korana v blízkosti Plitvíc. Kemp môžeme odporučiť, je tu dosť miesta a zelene, dobré vybavenie, ceny sú super a nachádza sa len 7 min autom od vstupu do parku.

Deň 2: Plitvické jazerá → pobrežie

Ráno sme si pobalili kemp a presunuli sme sa ku vchodu do Plitvíc, kde v pohode nájdete aj parkovisko. Odporúčame vyčleniť si na jazerá dostatok času, aby ste si toto miesto naplno užili. Dá sa vybrať z viacerých trás; my sme si vybrali tú najdlhšiu, aby sme toho najviac videli. A bola úžasná. Strávili sme tu 7 hodín pohodovým tempom, nikam sme sa neponáhľali a fyzicky sa to dalo zvládnuť, stojí to za to.

Tip: Nezabudnite využiť aj cestu parníkom po najväčšom jazere Kozjak, máte ju v cene vstupenky. + Po okraji parku vedú autobusové trasy, takže keby ste niekde už nevládali, môžete sa nejakú časť aj odviezť.

Po oddychu sme znova sadli do auta, a teraz už sme si užívali jazdu na vytúžené pobrežie. Od Plitvíc do prvého prímorského mesta Karlobag to je 104km (1h 43) a následne sme si naplánovali ísť dovtedy, kedy sa nám bude chcieť a kým nenájdeme ubytko po ceste. Nakoniec sme prešli ešte 52km po dosť kľukatej ale krásnej pobrežnej ceste až do Seline. Tam sme si našli nocľah v apartmánovom dome Vrša za lacný peniaz a po náročnom dni sme sa konečne natiahli.

Deň 3: Seline → Zadar → Brela

Náš roadtrip pokračuje na juh a po ceste máme hneď ráno zastávku v prímorskom meste Zadar s krásnym historickým centrom a morskými varhanmi.

Pokračujeme po pobreží s cieľom nájsť si ubytovanie na viac dní, nádejne v okolí Splitu. Tu však narazíme na realitu, že síce v mestečkách postávajú pri ceste majitelia apartmánov a lákajú na svoje ponuky, my ich rozhodne nelákame. Možno keby sme boli štvorčlenná rodina plánujúca zostať tak týždeň, a nie dvaja na dve-tri noci. Väčšina nás odmietala a niektorí zas dali ohromne vysoké ceny. Rozhodli sme sa pokračovať ďalej až do vysnívanej Brely. Zo Zadaru po pobreží je to 206km a trvalo nám to 3 a pol hodiny, namiesto 2h po diaľnici. Ale cesta po pobreží je naozaj krásna!

Keď sme dorazili do Brely, bolo už neskoro poobede, takže tu na nás nikto nečakal s otvorenou náručou. Takže sme sa chodili pýtať. Stalo sa nám, že sme dokonca omylom vošli do izby a vycúvali sme hneď ako sme zbadali chlpaté lýtka trčiace z postele. Ale nakoniec sme mali šťastie a nehľadali sme dlho. Pripravte sa však na to, že takýto štýl hľadania ubytovania môže byť dosť náročný, hlavne po dlhej ceste a v horúčavách. My sme si našli skromné ubytovanie v dome na kopci s úžasným výhľadom na more…

Deň 4: Brela

Po 3 náročnejších dňoch na cestovanie sme si dopriali celý deň oddych, more, pláž, oddych…

Deň 5-6-7: Brela, Baška Voda, Makarska

Ďalší deň sme sa prešli do neďalekej Bašky Vody peknou prechádzkou popri mori, kde sme si užili plážovanie a prístav. Potom sme si znova užívali našu Brelu, adrenalínový parasailing a ešte trochu adrenalínovejšie fotenie na skale pri západe slnka. Šiesty deň sme si spravili výlet autom do Makarskej, ktorá však bola dosť preplnená a veľmi sa nám nepáčila a siedmy deň sme strávili znova len v Brele, kde je krásne more a úžasný oddych.

Deň 8: Výlet loďou

Oddychu už sme mali dosť a tak sme si prenajali malý čln a vyrazili sme na ostrov Brač. Dnes by som už trasu smerovala len na pekné plážičky popri pobreží, pretože na ostrov Brač je to naozaj diaľka a vlastne sa dostanete na stranu, kde nič krajšie nie je. Jednu krásnu pláž sme si však užili, ale viac sa môžete dočítať v dobrodružnom článku…

Brela, Chorvátsko

Deň 9: Podgora, Omiš a “žiadny Dubrovnik”

Po malom dobrodružstve na lodi sa nám zažiadal výlet s nohami bezpečne na zemi. Zobrali sme auto a vyrazili sme na juh, do Podgory, najjužnejšieho miesta v Chorvátsku, kde sme sa dostali. A tu nastala tá chyba v programe, kedy sme sa otočili a išli si pozrieť Omiš. Ten určite za výlet stál, ale môžete si ho naplánovať na iný deň. Keď už sa dostanete do Podgory, rozhodne sa oplatí pokračovať do Dubrovniku a v najlepšom prípade si naň vyhradiť celý deň. Nás to do dnes trochu škrie, ale to je tak, keď si užívame spontánnu dovolenku za pochodu. Takže malá rada, keď cestujete, vyčerpajte všetky nápady na maximum 😉

Deň 10: Posledný deň v Brele

Posledný deň v milovanej Brele si treba poriadne užiť!!!

Deň 11: Brela → Split → Trogir → Vodice

Cestu domov sme si plánovali predĺžiť na dva dni, aby sme si stihli pozrieť ešte krásne mestá Split a Trogir. Popri tom máme myšlienku nájsť si miesto na prespanie a od rána valiť domov. Tu nastáva znova množstvo nepríjemných zádrhelov, ale poporiadku… už sme sa stihli naučiť, že nájsť si miesto na jednu noc a na blink, je niečo pekne náročné, navyše bez internetu a zatiaľ v najvyšších teplotách. A tak ideme rovno na istotu, do kempu v Trogire, ktorého adresu som si napísala ešte doma. “Je mi ľúto, máme obsadené.” Tak v tomto momente sme vlastne prišli o celú istotu. Zastal pri nás však motorkár s ponukou ubytovania, že máme ísť za ním. Po chvíli stojíme pred novým dovolenkovým domčekom, ktorý aký bol krásny, taký bol drahý.

Pokračujeme po pobreží a keď vidíme značku “Vodice” a pomaly zapadajúce slnko a stále žiadnu strechu nad hlavou, začíname si uvedomovať, že to je tak trochu vážne. Totiž večer klopať na dvere či by sa našla voľná izba, nie je úplne v poriadku, a tak sa obzeráme skôr po kempoch. Konečne sme našli jeden malý. Ale úplne plný. Po celom dni na cestách a v horúčavách, sme presvedčili pani domácu, že sa miesto nájde. Miesto na kemp sa síce nenašlo, ale nám stačilo prespať v aute a to stačilo. Dobrí ľudia sa našli.

Tip: ubytovanie na blink si hľadajte vždy najlepšie doobeda. Ak sa vám však stane, že je večer a potrebujete prespať jednu noc, skúste hľadať v menších neznámejších mestečkách, kde je menšia pravdepodobnosť, že bude všetko obsadené. A úplne najideálnejšie – ak je to možné, hľadajte a rezervujte na internete!

Deň 12: Vodice → SK