Letné inšpirácie

Kozmetika na leto

Počas leta milujem ľahkú kozmetiku, ktorá nezaťažuje pokožku a preto mám aj pre vás pár letných tipov.

5

Na tvár mám osvedčený krém od českého výrobcu Ryor – Krém s fytosfingosinom a irisom. Na moju tvár sadol najlepšie, zvlášť počas horúcich dní, je ľahký a rýchlo sa vstrebáva, takže pleť po ňom nie je mastná. Reguluje tvorbu mazu a tým aj akné, zmierňuje začervenanie a celkovo ukľudňuje.

Počas dovolenky alebo výletu v lete používam krém s ochranným faktorom SPF 30 Eucerin Oil Control, ktorý je tiež ultra ľahký, pleť zmatňuje a neobsahuje parfémy ani parabény.

K letu patria aj letné vône, ale aj tu uprednostňujem niečo ľahké a vzdušné. Takže nie parfum, ale toaletná voda, tentokrát je to u mňa letná edícia od Yves Rocher. Vonia typicky letne, takže je sladšia, citrusovo-ovocná, s trochou mäty.

Marhuľový peeling je zas výborný na chodidlá a určite nezabudnite na nejaký balzam na pery s ochranným faktorom 😉

Letné čítanie

Áno, aj pri knihách volím na dovolenku niečo ľahké, s nenáročným príbehom, v ideálnom prípade niečo krátke, vtipné, optimistické. Moje tipy:

DSCN2179

Aňa Geislerová: P.S. – moje najobľúbenejšie čítanie k vode, na pláž, do vlaku. Pretože v knihe sú krátke úvahy maximálne na 3 strany, ktoré na seba nenadväzujú, sú zo života, sú vtipné, poeticko-sarkastické (presne ako Aňa) a s nádhernými ilustráciami!

Peter Mayle: Rok v Provenci – kratučká knižka so skutočným príbehom, ktorý sa číta naozaj ľahko. O páre, ktorý sa presťahoval na juh Francúzska.. autor opisuje tieto krásne miesta tak živo, až som sa na pár chvíľ cítila, akoby som tam bola tiež. A milujem jeho nadnesený humor.

Petr Horký: Cestospisy – články Petra Horkého som tak strašne rada čítala pri mojich cestách vlakom do školy. Písal totiž články do časopisu Žlutý a teraz sú vydané v tejto knihe. Je pre všetkých, ktorí majú radi cestovanie a inteligentné čítanie na rôzne cestovateľské témy.

Summer fashion

Letné outfity sú super ale niekedy sa zmôžem na úplne jednoduchý, ktorý však vie pekne oživiť kabelka s letným vzorom a farbami. A taká by vážne nemala chýbať v letnom šatníku, aj keď je len sezónna 🙂

img_20170730_181233-e1501432893620.jpg

Mám ešte jeden veľmi praktický tip, ktorý si určite zabaľte do kufra na dovolenku. Ak sa už stihnete opáliť a nechcete to ďalej so slnkom na výlete preháňať, výborné sú topy s dlhým rukávom. Áno, dajú sa nosiť aj v tropických horúčavách a často sú príjemnejšie ako tielka. Treba si len zvoliť košele a blúzky s voľnými strihmi a vzdušnými materiálmi.

img_20170730_182625.jpg

Kvalitné romantické filmy na letné večery

Filmy na leto by nemali byť dlhé a zložité. Ale tak ako letné knihy, mali by byť vtipné, trochu romantické a pozitívne. Aby sme sa rozumeli, nemám rada také tie všeobecné romantické filmy a americké komédie až tak nevyhľadávam. Preto tu mám tipy na možno trochu neznámejšie ale pohodové a kvalitné filmy.

(K)lamač sŕdc/ L’Arnacoeur (2010) – moja obľúbená francúzska romantická komédia. Strašne jednoduchý príbeh, ktorý ma ale dostal! Neskutočnou letnou atmosférou, zábermi z Monaka, Vanessou Paradis a.. no dobre. Aj tou romantikou, ktorej sa v tomto filme dá skutočne uveriť.

Prázdniny v Ríme/ Roman holiday (1953) – romantická komédia, v hlavnej role neskutočná Audrey Hepburn a Gregory Peck. Príbeh o tom, ako sa novodobá princezná vzoprie svojim povinnostiam a vďaka americkému novinárovi spoznáva Rím ako “obyčajné” dievča.

Horšie to už nebude/ Stranger than fiction (2006) – komédie s Willom Ferrellom sú “iné” a originálne. A táto sa mi páčila fakt moc. Možno preto, že je zo spisovateľského prostredia a je to taká absurdno-vtipno-romantická fiction.

Balkónové vychytávky

V letných mesiacoch trávime na balkóne dosť času, veď to treba využiť. Na balkóne večeriame, cez víkendy tu raňajkujeme a dosť často si tu čítam. Tu je pár mojich obľúbených vychytávok:

DSCN2183

Citronelová sviečka – pripomína mi Taliansko, kde sa bežne používa večer proti komárom. Nielenže nádherne vonia, ale v Metre sme zohnali aj takýto krásny dizajn v dreve.

Taburetka nielen na balkón – pri čítaní na balkóne si rada vykladám nohy hore. Odteraz už na takúto skvelú “bedňu”.

Koreničky na balkónové večere – nebavilo ma stále prenášať po jednom koreničky z kuchyne na balkón, tak som si vymyslela malú vychytávku – všetko máme v jednej mini bedničke, ktorá sa jednoducho prenáša, pekne vyzerá a hlavne už nemusíme odbiehať, keď niečo zabudneme.

A aké sú tie vaše obľúbené letné vychytávky?

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Letné inšpirácie

Pridaj komentár

