Narodená z morskej peny alebo Čo pre mňa znamená more?

More. Slovo “more” vo mne evokuje niečo viac ako dovolenkový zájazd s oddychom na pláži, drinkami v cene a lehátkom za 30 euro na deň. Spája sa mi s cestovaním, no je za tým vždy niečo hlbšie. More vnímam ako prírodný živel.

Obrovský prírodný živel, ktorý zapĺňa väčšinu našej planéty a ja sa pri ňom cítim tak maličká, aj so všetkými “starosťami”, ktoré si tam doma pilne hromadíme.

Milujem vodu, more, oceán. Vždy, keď prídem na pláž, rozbehnem sa ku moru a niekedy zakričím a niekedy zas ticho pošepkám “Ahoj, more!”, ako by to bolo stretnutie s dobrým priateľom. Akoby to nebola len voda, ale niečo živé.

DSCN9775

Milujem splývanie v mori, čo je moja superschopnosť a máme podozrenie, že ma nadnáša neobvykle viac ako ostatných. Ani si nenosím nafukovačku. Splývanie mi dokonca prospieva na chrbticu lepšie ako plávanie a hlavne je to neskutočný relax. No milujem aj len tak sedieť na pláži a sledovať morskú hladinu, je jedno či v lete alebo v zime, no najradšej mám, keď svieti slnko a v noci zas vidno mesiac, a celá hladina sa v ich svetle nádherne trbliece. Milujem sledovať morské vlny, ktoré sa jedna za druhou striedajú na brehu, a niektoré zas narážajú do skál, a vodu šľahajú do bielej peny. A hlavne ten zvuk! Pre mňa asi najprirodzenejší zvuk na svete, ktorý upokojuje moju myseľ… akoby si more s každou vlnou vždy zobralo niečo, čo ma trápi, a odnieslo si to niekam ďaleko, kde sa to postupne odparí do prázdna.

DSCN9812DSCN2219

Väčšinou si rada pospím, ale keď som pri mori, som tam medzi prvými. Dokonca sa mi raz podarilo prísť na východ slnka a dobilo ma to neskutočnou energiou. Ráno na pláži nie je žiadny ruch, všetko sa pomaly zobúdza, piesok je ešte chladný, len more sa zdá hlučnejšie, akoby vôbec nespalo. Je tu vždy len pár ľudí, ktorí si idú zabehať alebo zaplávať, alebo len tak posedávajú a vnímajú morské čajky a ich vlastný svet.

DSCN9823DSCN9834DSCN9759DSCN9836

Doslova môžte pozorovať ako všetko zaplavuje oranžovo-zlaté svetlo a ticho prebíja zvuk morských vĺn. A presne vtedy rada chodím po morskom brehu a zbieram mušle. Možno ste teraz čakali nejakú lepšiu zábavku, ale možno práve o to ide.

O úplne obyčajnú činnosť, pri ktorej ale nemám výčitky, že by som namiesto toho mala robiť niečo zmysluplnejšie, ako to často mávam doma.

Verím, že by som takto vedela stráviť sama aj dve-tri hodiny, na nič nemyslieť, len na tie mušle. Ak vás to nikdy nenapadlo, verte, že predtým ani mňa, ale je to naozaj návykové!

DSCN9827DSCN9841DSCN9843DSCN9846DSCN9847DSCN9844

Zažila som pri tom ale jeden nádherný moment… “stretla” som človeka, ktorý sedel na pláži a meditoval, a mne sa pred očami naskytol tak nádherný obraz, až som nechápala ako môže byť toto skutočné? Každopádne som sa utvrdila v tom, že nielen pre mňa je more posvätným miestom.

DSCN2197DSCN9848DSCN9849

Aby tých krásnych rečí o mori nebolo málo, zakončím to myšlienkou, ktorú mi raz pri mori povedal môj chlap a mňa napadlo, že by som to tentokrát lepšie vystihnúť nemohla…

“Rád chodím ku moru. Jednoducho keď k nemu prídeš, zistíš, že už sa ďalej ísť nedá a vtedy sa skutočne zastavíš.”

Na dovolenku pri mori mi teda úplne stačí… more a pláž. Nepotrebujem žiadny plážový bar, vodné športy, davy ľudí, obchodné promenády, hotelové komplexy v pozadí. A práve také miesto sme našli v Taliansku minulý rok. Je tak nádherné, že som si bez neho nevedela predstaviť ani toto leto. A práve o tomto mieste vám napíšem v ďalšom článku. Tešíte sa?? 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

4 thoughts on “Narodená z morskej peny alebo Čo pre mňa znamená more?

Pridaj komentár

