Dni neskorého leta, začiatky a plány

Vždy som snívala o písacom stole pri okne, s výhľadom, kde by sa mi dobre písalo. Tak dnes vás pozvem nahliadnuť do môjho kútika, kde to všetko vlastne vzniká. Neviem, či to bude vidno aj na fotkách, ale je to veľmi pozitívne miesto. Dnes ma inšpirovalo zamyslieť sa nad poslednými dňami. Obdobím neskorého leta…

Dni, kedy si uvedomujem, že to pravé leto už je za nami a zároveň jeseň ešte neprišla. Iba v chladných ránach nám necháva odkazy, že čoskoro sa zastaví. Milujem leto a vždy chcem, aby to naše trvalo večne. No zároveň keď končí, nie som z toho smutná ak viem, že som ho využila najlepšie ako sa dalo. Vlastne si užívam aj tieto posledné dni leta, kedy s radosťou spomínam na naše večery na balkóne, rána plné slnka, pestré momenty v Itálii… a som toho taká plná, že sa teším aj na to, čo bude ďalej. Na jeseň.

DSCN3472

Na konci leta vždy naberám druhý dych. Možno to mám tak ešte zo školy, kedy som sa s nadšením pripravovala na september a mala veľa vízií ako sa budem snažiť a ako budem pekne písať do zošita. No, všetci si vieme predstaviť, že to nadšenie dlho nevydržalo, ale každý rok sa mi to nasadenie opakuje práve v týchto dňoch, aj keď to už nemá nič spoločné so školou.

Vždy mám však “ten pocit nového začiatku”.

V týchto dňoch sa tak trochu zastavím medzi letom a jeseňou, a obzriem sa späť, až tam, kde práve tento rok začínal a ja som bola tiež plná plánov. Tiež to asi poznáte… že čas ide tak rýchlo a my sa necháme len tak unášať prúdom dní s vedomím, že na všetko je vlastne ešte dosť času. No je tu koniec leta a pýtame sa koľko z našich predstáv sme si splnili? A preto je fajn mať takúto druhú šancu, ešte si do konca roka splniť tých pár cieľov alebo sa len pokúsiť o tých pár nápadov, oživiť predstavy, vďaka ktorým si potom povieme, že náš rok bol predsalen naplnený.

DSCN3460DSCN3469

Aj keby to bolo tých pár jednoduchých bodov, ako:

  • objaviť nové miesto v Tatrách,
  • navštíviť priateľov v Hradci,
  • ísť so sesternicou znova niekam na kávu,
  • naučiť sa pár ďalších fráz v ruštine a taliančine,
  • prečítať si konečne Denník Anny Frankovej,
  • spraviť si zas deň len pre Mami a Léri,
  • ostrihať si vlasy,
  • spraviť si 2 zdravé týždne,
  • zacvičiť si jogu 1-2x mesačne,
  • pozrieť si s ocom výstavu v Múzeu,
  • zavesiť nástenku,
  • spraviť si s láskou spontánny výlet, kedy až v aute zistíme, kam pôjdeme…

DSCN3471

Skúste to aj vy.. spíšte si na papier pár vecí, ktoré by ste chceli do konca roka stihnúť, či už veľké alebo malé, ktoré vám obohatia tento rok. Nezabúdajte však, že aj tu platí “menej je viac”. Nenakladajte si toho zbytočne veľa, pretože keď to nebudete stíhať, rýchlejšie vás to odradí. Ak chcete začať behať/ cvičiť, napíšte si pre začiatok radšej len 2x mesačne namiesto 3x týždenne, inak sa z toho stane povinnosť a veľmi rýchlo vás to prestane baviť. Musíte mať z toho hlavne radosť, o to ide!

Tip: ak vás čaká niečo náročné, či už skúšky, nová škola, nová práca, nejaká zmena, alebo len tak… založte si Knihu vďačnosti. Môže to byť zošit alebo zoznam v mobile, čo vám vyhovuje, a jeden mesiac si ku každému dňu napíšte min. 1 vec, za čo môžte byť tomu dňu vďační. Zistíte, že aj keď máte možno náročné dni, vždy sa nájde svetlý bod. Dokonca vás to hľadanie pozitívneho bude neustále motivovať a budete sa cítiť silnejší 🙂

DSCN3476

Želám vám tie najkrajšie dni neskorého leta. Užite si ich! A tiež ešte veľa splnených snov. Pretože kde niečo končí, niečo nové začína 🙂

7 thoughts on “Dni neskorého leta, začiatky a plány

Pridaj komentár

