10 jednoduchých tipov na jesennú očistu

Na jeseň mám vždy taký pocit, že sa potrebujem vnútorne očistiť. Akoby som potrebovala po ôsmych mesiacoch zo seba niečo striasť a zároveň sa pripraviť na dlhú zimu. Na zdravé očistné diety ja nie som, myslím, že by mi to spôsobilo viac stresu ako úžitku a tak si už len dopĺňam iné spôsoby, ako sa zbaviť toxínov z tela. Sú to vlastne 3 týždne s jednoduchými spôsobmi, ktoré mi počas dňa nezaberú ani veľa času a nakoniec nestoja ani veľa peňazí.

Tip: ak sa rozhodnete pre jesennú očistu, skúste počúvať svoje telo a pouvažujte, čo je vhodné práve pre vás. Spíšte si to na papier a určte si počet týždňov. Potom si jednotlivé dni zapisujte čo ste splnili, takto máte pravdepodobnosť, že to splníte až do konca. A čo je najdôležitejšie, hlavne sa z toho nestresovať 🙂

Kokosový olej, Aloe Vera, Voda

DSCN3606

1. Očista kokosovým olejom

Toto je asi najdivnejší spôsob, ktorý praktizujem, ale dá sa to zvládnuť. Počas 15 minút sa v ústach “prevaľuje” kokosový olej, asi jedna polievková lyžica. Ide o to, že olej má schopnosť vyťahovať z krvi toxické látky a práve v ústnej dutine pôsobí takáto terapia najúčinnejšie. Treba dodržať čas minimálne 15 minút, čiže doba, za ktorú sa krv z celého tela stihne prečerpať týmito miestami. Je dôležité olej neprehltnúť, lebo práve teraz sú v ňom toxické látky. Nakoniec ho len vypľujete do záchoda a vypláchnete si ústa.

Olejová terapia sa mi osvedčila hneď po tom ako vstanem, pretože počas dňa alebo večer by sa mi pravdepodobne do toho už nechcelo 🙂

2. Aloe Vera

Po “kokosovej terapii” vypijem pohár vlažnej vody s Aloe výluhom. Jeden mi darovala mamina a na detoxikáciu je to vlastne super vec. Vraj dokonca zázračná. Aloe je prírodný detoxikačný prostriedok a má ešte veľa iných pozitívnych účinkov. Na tomto výluhu od firmy Aloemed je úžasné to, že rastlinky sa pestujú priamo na slovenskej plantáži a tu sa aj spracovávajú. A to tak, že čerstvá dužina sa lúhuje v liehu, čo zaručuje vysokú vstrebateľnosť všetkých vzácnych látok z aloe. Jedno balenie kúpite za 13,– €, čo je super cena, na to, že 400ml vydrží dosť dlho (eshop tu).

3. Voda

Dostatok tekutín tiež zaručuje prirodzené vyplavovanie toxínov z tela a čistí obličky. Ak nedokážete vypiť veľa vody, jednoducho si hneď ráno pripravte vodu do fľaše a snažte sa, aby do konca dňa bola prázdna. Ja pijem čistú vodu, niekedy s citrónom, mätou alebo s pár plátkami šalátovej uhorky, ktorá je tiež výborná na detox. V strede dňa sa snažím namiesto kávy piť zelený čaj, aspoň počas tejto očisty.

Žihľava, Psyllium, No Sugar

DSCN3609

4. Žihľava

Žihľava je proste očistný poklad, ktorý si každý rok s maminou zbierame na lúke. Na jar teda pijeme aj čaj z čerstvej žihľavy a ostatok si nasušíme na jeseň. Žihľava čistí pečeň a krv, odvodňuje, harmonizuje krvný tlak, čistí pleť a má veľa vitamínov. Snažím sa ho piť doobeda a večer, ale aj raz denne je lepšie ako nič 🙂 Nepite ho ale viac ako 3 týždne!

5. Psyllium

Na prečistenie čriev je bezkonkurenčné psyllium. Nie je to žiadna chémia, ale skutočne prírodná vláknina zo skorocelu indického. Psyllium v tráviacom trakte vytvára gél, ktorý na seba viaže jedovaté látky z metabolizmu, čo je dôležité aj ako prevencia. Pre dostatočnú očistu si ho stačí dávať napr. večer počas 1 – 2 týždňov.

6. No Sugar

3 týždne bez cukru sú pre mňa katastrofa, ale pár krát už sa mi to podarilo a vždy mi bolo po tom lepšie, mala som čistejšiu pleť, mala som viac energie a hlavne, prestala som byť na sladkostiach závislá. A to je vlastne úžasný pocit. Nehovoriac o tom, koľko zlých účinkov má biely cukor na telo aj mozog. Ak sa rozhodnete pre No Sugar, jediným účinným receptom je prestať hneď. Nie pomaly. Pri KAŽDOM súste cukru sa totiž v mozgu aktivujú centrá, ktoré vytvárajú túžbu po sladkom, preto je zbytočné ho “len obmedzovať”. Rátajte aj s krízami a absťákmi, ale z mojej skúsenosti sa budete cítiť nezávislo už asi po piatich dňoch. Možno pomôžu náhrady ako jablko a oriešky.

Ako sa poznám, neskôr si zas k sladkému cestu nájdem, pretože asi žiadny extrém nezvládam dobre, no kompenzujem to takýmito očistami 2x ročne, aby som aspoň nebola v tom cukre neustále.

Ušné sviečky, Pohyb

DSCN3613

7. Ušné sviečky

Používali sa už v starom Egypte, Číne a Indii a je to vážne úžasná vec na prečistenie uší a vyrovnanie tlaku v hlave, ale aj pri dlhodobých bolestiach hlavy, pískaní v ušiach či nádche. Funguje to na princípe komínového efektu, kedy pri horení zohriaty vzduch stúpa nahor, vytvára podtlak a vyťahuje z ucha maz a nečistoty. Vážne sa toho nebojte a vyskúšajte.

8. Pohyb

Pri očistnom procese je vhodný aj pohyb, ktorý dáva veľa vecí “do pohybu” aj vnútorne a už je podľa mňa na každom, či si vyberie niečo dynamické ako beh alebo pokojnejšie, napr. joga. Treba len počúvať svoje telo.

Harmónia

DSCN3615

Pri telesnej očiste je veľmi dôležité sa povenovať aj svojej vnútornej stránke, aby bolo telo a duša v rovnováhe. Odporúča sa na to meditácia, ale na to ja veľmi nie som. Čo je však jednoduchšie a robím to rada je voľné písanie, kedy len chytím do ruky pero a píšem bez nejakého zvláštneho uvažovania. Často to ani nemusí dávať zmysel, len treba nechať voľný priechod myšlienkam. Veľmi dobre to čistí myseľ a človek sa cíti tak nejako ľahšie na duši.

Pre duševnú stránku je celkom vhodné aj čítanie motivačných kníh a moje tri naj sú Tajomstvo, Štyri Dohody a Mních, ktorý predal svoje Ferrari.

“Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom tvojho života.”

– Mark Twain

 

Ak som vás motivovala, prajem vám príjemnú jesennú očistu a hlavne to berte s ľahkosťou. Nie je to žiadna povinnosť ani zlyhanie 🙂

 

One thought on “10 jednoduchých tipov na jesennú očistu

Pridaj komentár

